Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Samočinné řízení vozidel
Čurda, Vojtěch ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření modelu samočinně řízeného vozidla a jeho okolí. Práce nejprve nastiňuje téma samočinně řízených vozidel a problematiku modelování systémů. V práci je poté předveden návrh zmíněného modelu a popsána jeho realizace. K realizaci modelu byl zvolen nástroj UPPAAL Stratego, který slouží k modelování, validaci a verifikaci systémů reálného času. S pomocí tohoto nástroje je model implementován v podobě sítí časovaných automatů. Výsledkem je model samočinně řízeného vozidla, které se pohybuje na dálnici s libovolným počtem jízdních pruhů a dokáže reagovat jak na pohyb ostatních vozidel provozu, tak na dopravní značení určující maximální povolenou rychlost. Statistickou analýzou pomocí dotazů verifikačního jazyka zmíněného nástroje jsou poté ověřeny vlastnosti vytvořeného modelu. Model je testován jak nad konkrétními scénáři, tak nad náhodnými, kde je samočinně řízené vozidlo zasazeno do běžného provozu.
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Intelligent Adaptive Cruise Control of Cars
Smädo, Tomáš ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
The aim of the bachelor`s thesis is to create a model of intelligent adaptive cruise control system and its surroundings, in which it´s possible to demonstrate its abilities. First, in this thesis we will describe the various types of cruise controls and their sensors. Then we will discuss system modeling fundamentals and utilities for creating such models. Later, in third chapter, we will describe our model design and its implementation. We selected UPPAAL Stratego modeling tool for our implementation. The model in it is created as a network of timed automata. The result of this implementation will be a model of a car with adaptive cruise control with the possibility of switching on this intelligent module and an environment, in which our model will be tested. The model will be tested in the verifier in various scenarios to compare the basic adaptive cruise control functionality with the inteligent cruise control functionality.
Hledání řídicích strategií pomocí UPPAAL STRATEGO
Hruška, Filip ; Hrubý, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá hledáním řídicích strategií v předem vybraných problémech z různých oblastí pomocí nástroje Uppaal Stratego. Byly vybrány čtyři oblasti k řešení, jmenovitě šachy, hanojské věže, posuvné pole a kinematický problém zahrnující balíček, auto a letadlo. Pro zvolené problémy a oblasti byla navržena a vytvořena sada jim odpovídajícím modelů. U hanojských věží a posuvného pole bylo možné úspěšně vyhodnotit relevantní strategie, zvedající pravděpodobnosti úspěchu až na více než 90 %. U dalších modelů byl nalezen problém ve velikosti stavového prostoru a strategie nebylo možné vyhodnotit, protože maximální kapacita paměti, kterou nástroj využívá, nebyla dostatečná. U kinematického problému se po omezení a zjednodušení modelu podařilo strategie vyhodnotit, ovšem u šachů to nebylo možné ani po významném zjednodušení.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Intelligent Adaptive Cruise Control of Cars
Smädo, Tomáš ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
The aim of the bachelor`s thesis is to create a model of intelligent adaptive cruise control system and its surroundings, in which it´s possible to demonstrate its abilities. First, in this thesis we will describe the various types of cruise controls and their sensors. Then we will discuss system modeling fundamentals and utilities for creating such models. Later, in third chapter, we will describe our model design and its implementation. We selected UPPAAL Stratego modeling tool for our implementation. The model in it is created as a network of timed automata. The result of this implementation will be a model of a car with adaptive cruise control with the possibility of switching on this intelligent module and an environment, in which our model will be tested. The model will be tested in the verifier in various scenarios to compare the basic adaptive cruise control functionality with the inteligent cruise control functionality.
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Samočinné řízení vozidel
Čurda, Vojtěch ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření modelu samočinně řízeného vozidla a jeho okolí. Práce nejprve nastiňuje téma samočinně řízených vozidel a problematiku modelování systémů. V práci je poté předveden návrh zmíněného modelu a popsána jeho realizace. K realizaci modelu byl zvolen nástroj UPPAAL Stratego, který slouží k modelování, validaci a verifikaci systémů reálného času. S pomocí tohoto nástroje je model implementován v podobě sítí časovaných automatů. Výsledkem je model samočinně řízeného vozidla, které se pohybuje na dálnici s libovolným počtem jízdních pruhů a dokáže reagovat jak na pohyb ostatních vozidel provozu, tak na dopravní značení určující maximální povolenou rychlost. Statistickou analýzou pomocí dotazů verifikačního jazyka zmíněného nástroje jsou poté ověřeny vlastnosti vytvořeného modelu. Model je testován jak nad konkrétními scénáři, tak nad náhodnými, kde je samočinně řízené vozidlo zasazeno do běžného provozu.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Hledání řídicích strategií pomocí UPPAAL STRATEGO
Hruška, Filip ; Hrubý, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá hledáním řídicích strategií v předem vybraných problémech z různých oblastí pomocí nástroje Uppaal Stratego. Byly vybrány čtyři oblasti k řešení, jmenovitě šachy, hanojské věže, posuvné pole a kinematický problém zahrnující balíček, auto a letadlo. Pro zvolené problémy a oblasti byla navržena a vytvořena sada jim odpovídajícím modelů. U hanojských věží a posuvného pole bylo možné úspěšně vyhodnotit relevantní strategie, zvedající pravděpodobnosti úspěchu až na více než 90 %. U dalších modelů byl nalezen problém ve velikosti stavového prostoru a strategie nebylo možné vyhodnotit, protože maximální kapacita paměti, kterou nástroj využívá, nebyla dostatečná. U kinematického problému se po omezení a zjednodušení modelu podařilo strategie vyhodnotit, ovšem u šachů to nebylo možné ani po významném zjednodušení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.